Hoe reviews beantwoorden?

Hoe reviews beantwoorden ?

Via het NetSync-platform, kan je rechtstreeks reageren op reviews van klanten. Die functionaliteit is compatibel met reviews op Facebook, Google My Business en reviews die je rechtstreeks van klanten krijgt op je site.

Te volgen stappen bij het reageren op reviews:

  • Klik op Reviews in de navigatiebalk bovenaan je scherm.

  • Klik op de tab Reactie.

  • Klik op de knop Reactie gelinkt aan de gewenste review.
    Er verschijnt een dialoogvenster.

reageer-op-review

Heb je een NetSync Genius, klik je direct op reageren.  (Heb je een NetSync Smart, klik je op inloggen bij GMB om naar je bedrijfsprofiel te gaan.)

Reageer.png

Reageer:

  • Typ je antwoord in het tekstveld.

  • Klik op de knop Reageer om je antwoord te publiceren op de site waar de review gepost is.

Plaats een bericht: Post de review op je GMB/Facebook/website (mits posts widget op je site)
Inloggen bij GMB: Je gaat rechtstreeks naar jouw GMB als je beheer hebt.
Vraag gerust info en toegang indien je dit wenst. Je kan alles ook uitvoeren op NetSync Genius zonder ingelogd te zijn op GMB.
Verwijderen: Dit wil niet zeggen dat je de review verwijdert op het online platform (zoals op Google). Dit verwijdert enkel je review uit dit overzicht. Een ongepaste review melden, kan via Googlesupport.

Tip: Het is belangrijk om ook slechte reviews goed te beantwoorden. Zo lezen potentiële klanten dat je wel aan goeie klantenservice doet en de persoon in kwestie wel wenst te helpen. Als je de persoon in kwestie kent, is het nog beter om het gesprek aan te gaan. Help je klant voort en wie weet verandert die slechte review alsnog in een positieve reactie!