top of page

Hoe reviews rapporteren?

Hoe reviews rapporteren?

1.  REviews via jouw Google Bedrijfsprofiel (Third party)

slechte-review.png
reviews verwijderen

Is de review niet relevant, is er een belangenconflict of is de review haatdragend, dan kan je aan Google vragen of ze de review willen verwijderen. Dit doe je online via jouw Google Bedrijfsprofiel in de zoekresultaten:
stap 1: Surf naar je GBP en klik op de reviews

 

 


stap 2: klik op de drie puntjes achter de slechte review en klik ‘review Melden’

 


Stap3: duid aan wat het probleem is.

 


Google zal nagaan of het probleem inderdaad over 1 van de 5 issues gaat en beoordeelt je melding.

2. REviews via Website (First party)

Je kan reviews rapporteren die niet van toepassing zijn op jouw vestiging of die ongepaste inhoud of spam bevatten. Wanneer je een review rapporteert, bekijkt NetSync je verzoek en krijg je binnen twee werkdagen een e-mail met daarin de beslissing (verwijderen of niet). Lees hier hoe je reviews kan rapporteren.

Hoe een review rapporteren?

  1. Klik op Reviews in de linker navigatiebalk.

  2. Klik op het venster Monitoren of Reactie. (Monitoren = alle reviews, Reactie = reviews die je nog niet beantwoord hebt.)

  1. Zoek de review die je wil rapporteren (zie mogelijke redenen hieronder).

  2. Klik op het drop-down menu naast Reageer, selecteer daarna Signaleer.

  3. Geef de reden op waarom je de review wil rapporteren en klik op Review rapporteren.​

  • Opmerking: alle gesignaleerde reviews worden als gesignaleerd gemarkeerd in het pop-upscherm van de details van reviews.

FLAG-first-party-review

Richtlijnen voor het signaleren van reviews

  • Het bericht bevat ongepaste, haatdragende of gewelddadige inhoud:

    • Obsceen taalgebruik

    • Seksuele connotaties

    • Haatdragende opmerkingen

    • Negatieve opmerkingen over een medewerker van het bedrijf

  • Het bericht bevat advertenties of spam:

    • Massapublicatie

    • Gevaarlijke links

    • Promotie van een ander bedrijf

  • De review is niet gerelateerd aan de vestiging:

    • Inhoud gerelateerd aan een andere vestiging

    • Inhoud die niet gerelateerd is aan het bedrijf

bottom of page